Apie rapsus kalba

Kepimui aš dažniausiai naudoju rapsų aliejų, nes jo degimo temperatūra yra labai aukšta, todėl jame kepant nesusidaro blogieji trans riebalai. Netikėkite mitais, kad rapsų aliejus blogas - kokybės prasme jis daugeliu maistingumo rodiklių atitinka alyvuogių aliejų. Neveltui jis toks populiarus Didžiojoje Britanijoje ir Skandinavijoje. Labai dažnai žmonės naudoja nerafinuotą alyvuogių aliejų kepimui, o juk tokį aliejų galima naudoti tik šaltą.
Rapsų aliejus - vienas iš nedaugelio, kuris turi daug žmogaus organizmui svarbių medžiagų – Omega-3 ir Omega-6.

Rapsų aliejus ne tik suteikia energijos, bet ir mažina choleste- rolio kiekį organizme, gerina medžiagų apykaitą bei vitaminų įsisavinimą, padeda deginti riebalus ir didinti organizmo atsparumą neigiamiems išorinės aplinkos veiksniams.
Rapsų aliejus turi geriausiai subalansuotą riebalinių rūgščių sudėtį. Gyvybiškai svarbios, nepakeičiamos polinesočios riebalų rūgštys žmogaus organizme nesintetinamos, jos turi būti gaunamos su maistu. Rapsų aliejaus sudėtyje yra nemažai šių polinesočiųjų riebalų rūgščių, o ypač α-linoleno rūgšties (8-12%). Mūsų, „šiauriečių“, mitybos įpročiai skiriasi nuo „pietiečių“ - mes mažiau vartojame maisto produktų (ypač žuvies), kuriuose yra šių vertingų polinesočiųjų rūgščių.